Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
חדש! מרץ 2024

ארנב־ליצן, או: מסה בעקבות לא ממואר מאת מוטי פוגל

מאז 7 באוקטובר אין רגע אחד של שקט. בליל של צלילים ואותיות נמשך בימים האלו לאינסוף, בלי הפוגה. האולפנים מוצפים בלהג בלתי פוסק. דיווח, פרשנות, הפסקת פרסומות (שאינה באמת הפסקה). הווליום גבוה, וביחד ננצח. הנאומים אינם מפסיקים להיכתב, אפילו לא לדקה. הרשתות מלאות בטקסט, חלקו מנוקד וחלקו לא. ואם נדמה שמדיום אחד מתרופף לרגע – […]

מזרח תיכון חדש?

בשנת 1902 התוודע קהל קוראי הגרמנית לדמותו של פרידריך לוונברג, אינטלקטואל יהודי־וינאי שמגיע בשנת 1923 העתידית אל תחומיה של מדינת היהודים שהוקמה בפלשתינה. דרך עיניו המשתאות של לוונברג, גיבור הרומן "אלטנוילנד", שטח הרצל את חזונו המדיני והעמיד דיוקן של חברת מופת מדומיינת. האוטופיה הציונית תורגמה לעברית בידי נחום סוקולוב תחת הכותרת "תל אביב", שהפכה לשמה […]

בין as if ל־hollow center

כוס, מים, ספר שיריו הראשון של המשורר עמית בן עמי, ראה אור כבר לפני שנתיים, אך לא זכה להתייחסות ביקורתית במוספים הספרותיים או מחוצה להם. לכאורה אין בעובדה זו כדי להתמיה. אינפלציית ספרי השירה בישראל היא דבר ידוע, ועל כן תשומת הלב (המוגבלת) מופנית על פי רוב לספרים בעלי הפוטנציאל התקשורתי הגבוה ביותר. אולם איכותו […]

חד אבל לא משמעי

בשנים האחרונות העיסוק במין ובמיניות זוכה לפריחה חסרת תקדים בישראל. מה שהחל כרחש בקבוצות סגורות בפייסבוק, באתר הספרים "אינדיבוק" ובדרישה הולכת וגוברת לרומנים רומנטיים־ארוטיים (מתורגמים בדרך כלל), התפרץ מעל לפני השטח ב־2017 עם פרסום הספר ערות (ידיעות ספרים, 2017) שערכה תמר מור־סלע, ובו 23 מונולוגים של נשים המדברות בפתיחות על מיניותן ועל גופן. הספר היה […]

עולם חדש מופלא

על גב הכריכה האנגלית של הרומן קרן השמע בסדרת Penguin Modern Classics נכתב כי הוא "התאום הנסתר" של הרפתקאות אליס בארץ הפלאות. ללא ספק, יצירת המופת של לואיס קרול מהדהדת ברקע הקריאה ברומן של לאונורה קרינגטון, שיצא במקור ב־1974, וזוכה כעת לתרגום ראשון לעברית. כמו אליס, גם קרן השמע היא יצירה שמציעה לקוראות ולקוראים בה […]

הסימנים הכחולים של השפה

רישום ועיצוב העטיפה: טליה בר, בעקבות Lucian Freud, Girl in Bed תמונה: נערה צעירה שכובה על צידה הימני. היא משעינה את ראשה על ידה בנוקשות אגבית. שפתיה חתומות בחוזקה. עיניה הגדולות, הפעורות, ספק־מתבוננות, ספק־בוהות הצידה. היא אינה מישירה מבט. כמעט חסרת הבעה – אולי הלם. התמונה מוכפלת. מלבן קטן, שבו ממוסגרים פניה של הנערה בתקריב, […]